julbak!

de började sååå bra! slutade i ren besvikelse å kaos!
 
vi började med lusse bull degen...de där med jÄsten ska va finger varm e alltid ett problem...
men tydligen va de för varmt! efter 30 min så hade alltså inte degen jÄst!
men de tänkte vi såklart inte på då... vi satte glatt igång att göra olika former å annat med våra fina
lussebullar!...efter de gav vi oss på kardeummabullarna...som kunde blivit jäääävligt goa!
buuuuuuut
1, jÄsten fördärvade vi tydligen igen
2. jag lästte fel fyllnings recept så tog kanel iställe för kardemumma (ja till kardemumma bullar)
3. nåt gick fel med fyllningen... den blev flytande!
4. vi hade inget pärlsocker så tog kokos...som brändes i ugnen!
5. dom fick ingen färg å blev stenhårda.. ja som mamma degklumpar!
 
vi slängde allt utom knäcken...som faktiskt blev as goda!... brände dom ett tag men de löste sig =)
 
lussebullarna va bland de äckligaste jag sett i ugnen asså....
 
men de e samma visa varje gång jag å pp ska göra nåt haha...KATASTROF!... men vi försöker... å vi fick många damp-anfall å skratt-anfall... VÄRT!
 
 nu är det snöstorm och solsidan!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0